#11 Newsletter Mr.Advice

#11 Newsletter Mr.Advice

MR.ADVICE NA BLOCKCHAIN ECONOMY EXPO W DUBAJU!
Oraz wszystko o METAVERSE!


Dziś z wiadomościami prosto z Dubaju, gdzie Mr.Advice miał ogromny zaszczyt prezentować się na wydarzeniu związanym z technologia blockchain na światowym EXPO! 

Było to niesamowite doświadczenie i krok milowy dla firmy – zapraszamy do dalszej lektury, gdzie przybliżymy Ci czego się dowiedzieliśmy 😊 

Zanim Tobie opowiemy przebieg tego wydarzenia chcielibyśmy bardzo podziękować za to, że z Nami jesteś i za Twój ogromny dopping – ilość otrzymanych wiadomości z gratulacjami i podziękowaniami przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania – dziękujemy! 

Kilka słów o wydarzeniu – Swiatowe EXPO organizowane jest od 170 lat – zaległa, opóźniona przez pandemię edycja 2020 odbywa się od października do marca w Dubaju. Na potrzeby Expo zbudowano „,mini-miasto” o powierzchni prawie 5km², które zapiera dech w piersiach. 

Pierwszy raz w historii światowego Expo odbyło się wydarzenie związane z technologią blockchain i rynkiem kryptowalut! 

Team, który został wydelegowany do reprezentowania firmy na Expo zdecydowanie się wyróżniał – oprócz ogromnego zaangażowania i pozytywnego nastawienia przyciągali do stanowiska unikalnymi strojami. 

Osoby, które spędziły czas na naszym stoisku mogły brać udział w sesji Live Trading, prowadzonej przez naszego tradera Daniela Wrześniewskiego – kilka osób skopiowało zagrania i wyszły z Expo w proficie. 

Przeprowadzone z uczestnikami rozmowy utwierdziły nas w przekonaniu, że jesteśmy unikatowi na rynku. Natomiast świadomość przybyłej społeczności jest niestety bardzo niska, nawet wśród osób posiadających BTC. Znaczna część naszych rozmówców nie czuła się bezpiecznie w rynku, brakowało Im platformy, gdzie oprócz edukacji mogą otrzymać sugestie zagrań, codziennie updaty oraz „zatrudniać” specjalistów z każdego obszaru (trading, spot, farming, decentralised markets etc.) tak, aby w pełni korzystać z możliwości jakie daje ten rynek i optymalizować profity. 

Nasza autorska strategia dla wielu osób była odpowiedzią na pytanie, co kupić i kiedy sprzedać? 

Adam Przychodzki, nasz CMO, ze sceny podzielił się z widownią 5-cioma krokami jak być przed rynkiem. Słuchacze po przemówieniu dzielili się swoimi przemyśleniami, że często podejmują decyzje pod wpływem emocji, bo w nadmiarze darmowych informacji łatwo się zagubić. Adam przytoczył sytuacje z maja oraz września, kiedy nasi użytkownicy dostali informacje, że spodziewamy się korekty. 

W tym rynku największym wyzwaniem podczas hossy nie jest to, co kupić, a to kiedy sprzedać. 

Udział w Expo pozwolił firmie zaprezentować się na rynku międzynarodowym oraz zdobyć kolejne kontakty biznesowe, które zaowocują nowymi możliwościami dla naszych użytkowników. 

Bardzo dziękujemy, że jesteś z Nami. Możesz być pewny, że niezależnie od cyklu na rynku będziesz otrzymywać informacje i narzędzia, które pozwolą Ci być w pełni przygotowanym na różne scenariusze i móc zarabiać w każdym czasie.


Co to jest METAVERSE?

Słowo powstało z wyrazów: meta – nadrzędność, verse – wersja, która oznacza miejsce lub świat we wszechświecie. Zostało wymyślone przez autora powieści science-fiction Neala Stephensona w powieści Snow Crash (Zamieć) z 1992 roku. Odnosi się w niej do świata realnego, który przenosi się do wirtualnego i jest złudnie podobny do jej pierwowzoru. Jest tak podobny, przekonujący i użyteczny jak „prawdziwy świat”. Ludzie legalnie spędzają dowolną ilość czasu w nim przy użyciu tylko i wyłącznie komputera. Robią to za pomocą avatarów i prowadzą tak swoje życia. Biorą udział w imprezach, koncertach, grają w gry, oglądają telewizje, filmy, seriale. Film, w którym możemy ujrzeć taką rzeczywistość to „Gamer” oraz „Ready Player One”. 

Prekursory metaverse były opracowywane i odwzorowywane w różnych grach internetowych. Przykładami takich gier są MMORPG World of Warcraft posiadająca miliony subskrybentów, a także Second Life, która jest jeszcze bardziej podobna do metaverse i prezentuje otwarty świat, w którym wygrana oznacza eksplorację, komunikację czy tworzenia obiektów dla własnych przyjemności bądź dla innych graczy. Część przedmiotów jest kupowana i sprzedawana za pomogą waluty Liunden. Gospodarka Second Life jest podobna pod względem wielkości do wielu średnich miast. Liczne firmy utworzyły miejsca w Second Life w celu reklamowania swoich produktów i umożliwienia konsumentom podglądu ich modeli przed zakupem.

W 2020 roku termin metaverse pojawił się jako opis zjawisk, które częściowo istnieją – opisując środowisko gier komputerowych, takich jak Fortnite, Roblox czy Minecraft. Te hitowe gry z jednej strony przyciągają masę użytkowników grających online, ale też takich, którzy traktują je jako zabawki czy miejsca spotkań ze znajomymi – budując nowe domy, biorąc udział w koncertach czy imprezach (w Fortnite miały miejsce na przykład koncerty rapera Travisa Scotta, czy Ariany Grande). Gry te posiadają też własne, wirtualne ekonomie, gdzie dostępna w grze waluta może być wydawana na dostępne tam produkty i usługi. Jednak, żeby stworzyć „prawdziwy” metaverse brakuje im przenikania między sobą. Metaverse opisywany jest jako współdzielona, wirtualną przestrzeń, która zapewnia dostęp do różnego rodzaju rozrywek i projektów – w tym możliwość pracy. Gdyby połączyć te trzy gry (łącznie z możliwością przenoszenia awatarów i stworzonych w każdej z gier projektów do innych) z możliwością budowania własnych wydarzeń i rozwiązaniami pozwalającymi na ciągłą pracę w tej rzeczywistości (łącznie z np. telekonferencjami czy edytorami tekstu) i szeregiem wbudowanych aplikacji – mamy przed nami metaverse.

Prawdziwy metaverse to nie tylko odrębny świat ale uzupełnienie prawdziwego świata ściśle z nim połączone. Ludzie z każdego miejsca na ziemi mogliby się ze sobą łączyć i spotykać, prowadzić normalne rozmowy jakby byli oboje w tym samym miejscu. Kluczem do stworzenia tego są bardziej zaawansowane technologie wprowadzania i wyświetlania.  Przykładowo rękawice dotykowe, które umożliwiałyby wprowadzanie gestów dłoni i wyświetlacze siatkówki, które rzutowałyby obrazy wirtualnych światów bezpośrednio na nasze siatkówki, byłyby wystarczające, aby zaangażować miliony do uczestnictwa w nowej, intymnej rzeczywistości wirtualnej.

W metaverse ciekawym rozwiązaniem jest integracja prawdziwego świata z wirtualnym. Przykładowo kupujesz sobie buty w sklepie i na co dzień w nich chodzisz. Dodatkowo jest kod QR, który umożliwia zakup NFT z tym butem. But posiada konkretny numer, serie i partie i jest cyfrowo podpisany na blockchainie, co czyni go jedynym i unikalnym.

Jeszcze na początku tego roku NFT i metaverse wydawały się być czymś dziwnym i absurdalnym, raczej wizjonerstwem niż czymś co może mieć miejsce. Szalonymi pomysłami przemawiającymi, co najwyżej do fanatyków przenoszenia życia do wirtualnego świata. Jednak kiedy głośne stały się kolejne inwestycje w tokeny NFT, a tą formą finansowania swojej działalności zainteresowali się nowi twórcy, sprawa zrobiła się dużo poważniejsza.

Czym jest koncepcja metaverse?

Metaverse to wizja następnej iteracji internetu, Web 3.0. Będzie to społeczny, trójwymiarowy, wirtualny wszechświat, składający się z wielu połączonych ze sobą trójwymiarowych wirtualnych przestrzeni. To, co mamy teraz – z grami doświadczalnymi, takimi jak Fortnite i Roblox, oraz przestrzeniami do współpracy, takimi jak Spatial i Facebook’s Horizon Workrooms – to multiwersum. Wiele różnych platform z własnymi nieskończonymi krajobrazami, gospodarkami i walutami, bez możliwości poruszania się i działania pomiędzy nimi. Ale aby metaverse mogło funkcjonować, musi się to zmienić.

Podobnie jak dzisiejszy internet nie jest kontrolowany w całości przez jedną osobę lub podmiot, metaverse nie może być czyjąś własnością lub być zarządzane przez pojedynczą firmę. Wielu różnych graczy będzie musiało wymyślić, jak współpracować w zdecentralizowany sposób. Będziemy musieli również mieć możliwość podróżowania pomiędzy wirtualnymi światami bez konieczności zmiany tożsamości, utraty pieniędzy lub cyfrowych aktywów po drodze. Powinno to być tak łatwe i wygodne, jak przechodzenie z jednej strony internetowej na drugą. Są to ogromne wyzwania, nie tylko z perspektywy obliczeniowej i sieciowej, ale także z biznesowego i ekonomicznego punktu widzenia.

Kto zbuduje metaverse?

Do pracy nad połączoną wirtualną rzeczywistością przyznał się Mark Zuckerberg, który chce do tego celu zatrudnić 10 tysięcy osób. Jest nawet gotów zmienić nazwę facebooka. Metaverse miałby wykorzystywać najpopularniejszy hełm VR – Oculus. Ten umożliwiłby idealną przestrzeń do pracy i rozrywki. Można by stworzyć wirtualne biuro w dowolnym designie. Wszystko opierałoby się dodatkowo na tokenach NFT, czyli non-fugible tokens.

Wśród tworzących metaverse wskazuje się gamingowych gigantów – Epic (który poza Fortnite posiada także platformę gamingową Epic Store, czy drugi najpopularniejszy silnik do tworzenia gier – Unreal Engine, który używany jest także w produkcji filmowej czy transmisjach TV), Microsoft (posiadacz, poza oczywiście Windows i Office konsoli do gier X-box, Minecrafta, wirtualnych okularów Hololens, czy potężnej infrastruktury serwerowej). Wskazuje się także na m.in. Google, Amazon, czy, w branży gier, na Valve i Unity. Początek projektu swojego „narodowego metaverse” ogłosiła Korea Południowa. Jednak prace nad „nowym, wirtualnym internetem” wymagać będą na pewno współpracy na poziomie wielu korporacji – a także będą polem, gdzie pojawić się mogą zupełnie świeże, start-upowe rozwiązania.

Wyzwania przed twórcami

Tematem metaverse żyją fundusze VC w Dolinie Krzemowej – zwłaszcza te inwestujące w projekty gamingowe i deep-tech. Coraz większa ilość start-upów opisuje się jako „metaverse ready”, jednak największym obecnie blokerem dla tego typu rozwiązań jest technologia – rozumiana nie tylko jako adopcja hardware do wirtualnej rzeczywistości – bo część planów dotyczących meta-świata pomija ten aspekt, ale przede wszystkim mocy obliczeniowej, która będzie potrzebna, żeby tworzyć światy pozwalające na równoczesne przebywanie dziesiątek tysięcy osób – i ich wirtualnych awatarów, uczestniczenie w różnego typu aktywnościach i rozrywce, a także wymianę zasobów między różnymi platformami i programami – używając jednej waluty, streamingu między różnymi aplikacjami, czy jednej wirtualnej tożsamości. Wszystko brzmi jak science fiction? Być może… Tak samo brzmiała kiedyś adopcja kryptowalut, internetu czy stworzenie telefonów komórkowych.


kNews-y ze świata krypto


FC Barcelona będzie miała swój token NFT

Football Club Barcelona będzie miała własną kolekcję tokenów, która upamiętni najsłynniejsze momenty w historii zespołu. To rezultat współpracy z firmą Ownix – rynkiem NFT opartym na blockchainie Ethereum.

Joan Laporta – prezes Barcy – uznał, że globalna baza fanów klubu jest jedną z największych na rynku sportowym. 400 milionów osób obserwuje Barce na różnych mediach społecznościowych. W związku z tym tworzenie wspomnianych niezamiennych tokenów jest „wyjątkową okazją do dalszego rozwoju i konsolidacji marki Barça” – podsumował.


Czy revolut stworzy własną giełdę kryptowalut?

Revolut rozszerza swoje zaangażowanie w kryptowaluty. Firma opublikowała ogłoszenie na stanowisko głównego technologa, który będzie odpowiedzialny za rozwój giełdy kryptowalutowej.

Zgodnie z ogłoszeniem o pracę, kandydat powinien mieć minimum siedem lat doświadczenia w tworzeniu silników dopasowujących i kierowaniu dużymi zespołami technicznymi. Oprócz tego, powinien wykazywać „szczere zainteresowanie branżą kryptowalut”.

Chociaż Revolut coraz częściej dodaje kryptowaluty do swojej aplikacji, firma nie podała dalszych informacji na temat tego, czy giełda będzie scentralizowana czy zdecentralizowana. 


Laos: Zysk z kopania Bitcoina może wygenerować 190 mln dolarów w 2022

Pilotażowy projekt laotańskiego rządu, którego celem jest zbadanie wydobycia i handlu kryptowalutami, ma przynieść krajowi blisko 194 milionów dolarów dochodu w 2022 roku.

Przychody mają pochodzić od sześciu firm zatwierdzonych przez urzędników we wrześniu. Są to: Wap Data Technology Laos, Phongsubthavy Road and Bridge Construction, Sisaket Construction Company Limited, Boupha Road-Bridge Design Survey, Joint Development Bank i Phousy Group.


Dołącz do naszej społeczności na Telegramie – Grupa Free

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts