JPMorgan otwiera oddział w Metaverse

JPMorgan otwiera oddział w Metaverse
Bank z Wall Street, jako pierwszy bank na świecie, otworzył swój oddział w opartym na technologii blockchain Decentraland.

JPMorgan to największy bank w Stanach Zjednoczonych i pierwszy bank w Metaverse, który otworzył swój oddział w Decentraland czyli wirtualnym świecie opartym na technologii blockchain.

Oddział nosi nazwę Onyx, która pochodzi od pakietu usług banku opartych na Ethereum. Jednak otwarcie wirtualnego oddziału to nie wszystko. JPMorgan podchodzi do całej sprawy poważnie i opublikował także dokument, który opisuje jak różne firmy mogą znaleźć możliwości w wirtualnej rzeczywistości.

„Klienci są zainteresowani, aby dowiedzieć się więcej o metaverse” – powiedziała Christine Moy – szefowa działu kryptowalut i metaverse w JPMorgan, w wiadomości e-mail. „Stworzyliśmy White Paper, aby pomóc klientom znaleźć odpowiednie informacje i podkreślić, jaka jest obecna rzeczywistość i co należy zbudować w następnej kolejności w zakresie technologii, infrastruktury handlowej, prywatności/tożsamości i siły roboczej, aby zmaksymalizować pełny potencjał naszego życia w metaverse”.

Zeszły rok zanotował gwałtowny rozwój i akceptację metaverse. Mamy niezbywalne tokeny (NFT), gry, budowanie świata i rozrywki, a wszystko to napędzane przez zintegrowane komercyjne aplikacje. W styczniu, Samsung otworzył wersję swojego nowojorskiego sklepu w Decentraland, a w listopadzie Barbados otworzył tam swoją wirtualną ambasadę.

Cztery główne światy w Web 3 Metaverse to: Decentraland, The Sandbox, Somnium Space i Cryptovoxels. JPMorgan wskazał, że średnia cena wirtualnej ziemi w tych światach podwoiła się w drugiej połowie 2021, z 6000 dolarów w czerwcu do 12000 dolarów w grudniu.

„Z czasem rynek wirtualnych nieruchomości może zacząć dostrzegać usługi podobne do tych w świecie fizycznym, w tym kredyty, hipoteki i umowy najmu”, czytamy w raporcie JPMorgan. Dodano, że zdecentralizowane zarządzanie zabezpieczeniami finansowymi (DeFi) może również wejść do gry, i że zamiast tradycyjnych firm finansowych, może to być wykonywane przez zdecentralizowane organizacje autonomiczne (DAO).

Praca w metaverse będzie też dochodowa, mówi raport JPMorgan, wskazując na szereg dostawców rozrywki oraz aplikacje jak RTFKT- wirtualny projektant butów, niedawno przejęty przez Nike. Duży wydatek trzeba przygotować na reklamę, mówi bank, cytując prognozę, że do 2027 roku wydatki na reklamę w grach mają osiągać 18,41 miliardów dolarów. 

W swojej publikacji, JPMorgan próbuje zobrazować szum wokół metaverse w porównaniu z rzeczywistością, stwierdzając, że wiele obszarów wymaga poprawy. Należą do nich ogólne doświadczenie użytkownika, wydajność awatarów oraz infrastruktura handlowa.

„Uważamy, że istniejący krajobraz wirtualnych gier (każdy wirtualny świat z własną populacją, PKB, walutą w grze i aktywami cyfrowymi) ma elementy, które są równoległe do istniejącej globalnej gospodarki” – czytamy w raporcie banku. „To właśnie tutaj nasze długoletnie kompetencje w zakresie płatności transgranicznych, wymiany walut, tworzenia aktywów finansowych, handlu i przechowywania, w uzupełnieniu do naszego zaplecza konsumenckiego na skalę masową, mogą odegrać ważną rolę w metaverse”.

Być może zastanawiasz się nad tym wszystkim, może nie do końca rozumiesz wirtualny świat oraz jego działanie. Jednak musisz przyznać, że skoro kraje oraz znane firmy kupują wirtualne ziemie, otwierają swoje filie to dobrze jest się w tym orientować, a może nawet wejść w trend i zarobić?

Jeśli interesują Cię takie trendy to znajdziesz je TUTAJ.

16/02/2022 Mr.Advice TEAM


Dołącz do naszej społeczności na Telegramie – Grupa Free

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts